10.17.2012

96. Wednesday / waniliowy KREM TOFU

owsianka z kremem tofu, masłem orzechowym, Cheeriosami i jagodami goji, kawa
oatmeal with tofu cream and peanut butter, Cheerios and goji berries, coffee

*płatki owsiane i ryżowe

 

Wczoraj po raz pierwszy w życiu jadłam tofu. W obiedzie zastąpiłam nim część żółtego sera do naleśników. Efekt? O nie, nie smakuje mi. Mimo to postanowiłam się nie poddawać. Moja prośba na oficjalnym facebooku odniosła skutek i dzięki jednej z czytelniczek odkryłam wspaniały smak tofu w wersji słodkiej. Podaję banalny przepis. 

 

 


/Przepis/
- 100g naturalnego tofu
- ziarenka z laski wanilii
- 1 łyżka miodu 

Wszystko razem miksujemy, możemy przechowywać w lodówce w słoiczku. Składniki oczywiście można zmieniać. Następnym razem planuję zrobić ten krem z kakao, masłem orzechowym albo przyprawą do piernika lub szarlotki.




53 komentarze:

  1. Intrygujący jest ten Twój krem, bo tufu jadłam tylko w wersji smażonej i wyjęty prosto z lodówki. Podejrzewam, że bardzo dobrze się komponuje z wanilią i miodem :)

    Bardzo ciekawy pomysł na śniadanie!

    Pozdrawiam serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  2. teraz juz na pewno ide do sklepu po tofu! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł :)
    Owsianka wygląda smakowicie, choć do tofu jakoś przekonana nie jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesli chodzi o tofu to na moim blogu są wariacje na jego temat. Zapraszam jakbyś była zainteresowana :)

    Odnośnie śniadania to pięknie się prezentuje ta miseczka na tym zdjęciu z kotem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam tofu na słodko <3
    robiłam taki kremik, z syropem z agawy i cynamonem, a po zmiksowaniu wmieszalam do niego rodzynki i kawalki jablek. nadziewalam nalesniki.. pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry ;) nieśmiało proszę o dodanie banerka "akcji owsiankowej" do wpisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie smakuje tylko tofu wędzone do obiadów, takiej słodkiej wersji jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tofu akceptowałam do tej pory wyłącznie jako składnik zupki miso... Może kiedyś wypróbuję wersję na słodko, brzmi zachęcająco :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. mówisz o tym tofu? Też jadałam, dodawany był do zupy grzybowej- jak dla mnie fffuuuujjj!
    Ale w wersji słodkiej nie miałam okazji.. Coś mi się jednak wydaje, że twoje śniadanie powtórzę w wersji bez tofu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet Kot chciałby zjeść, ja też ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. tofu jeszcze nie jadłam, ale przyznaję, że jestem zaciekawiona:) no w końcu trzeba kiedyś spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tofu! Szczególnie, gdy dobrze wsiąknie sos sojowy i się je usmaży, cudo!:)
    Na słodko jadłam jako krem migdałowy ^^
    Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja lubie nawet sam ten tofuserek z dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sposób na tofu przekonujący, ale ponieważ nie ma w przepisie zawartych w zasadach akcji skarbów jesieni, a poza tym jest miód, który został wykluczony z akcji, zmuszona jestem przepis odrzucić:(. Zostały ostatnie dni akcji i mam nadzieję, że jesienne warzywa i owoce zainspirują Cię jeszcze do stworzenia pysznego dania, które do nas dołączy!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. :) hmm myslisz, że tofu ogólnie by mi smakowało? bo jeszcze nie jadłam, brzmi trochę egzotycznie jak dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłoby :) W sumie to jak przeglądam Twojego bloga, wydaje mi się, że lubimy podobne kaszki na śniadanie, więc czemu nie? Zresztą, dopóki nie spróbujesz, nie przekonasz się! :)

      Usuń
  16. Ciekawe jak smakuje tofu?
    Ile kosztuje i gdzie mogę kupić?

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki kotek piekny :)

    na pewno było pyszne

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja jeszcze nie jadłam tofu. Raz kupiłam, ale zanim namyśliłam się co z niego zrobić to mi się popsuło ;) Apetycznie wygląda ta owsianka, chyba czeka mnie drugie podejście do tofu ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pierwszy rzut oka to w środku wygląda jak lody, ale niestety nie tym razem. Ja tam lubię tofu a w takiej wersji a pewno by mi bardzo smakowało:-D

    OdpowiedzUsuń
  20. Super prosty przepis na te tofu, nigdy nie jadłam. Super ten kotek:p

    OdpowiedzUsuń
  21. ważne żeby się nie poddawać :) szczególnie w kuchni ! :)
    a efekt ? śniadanie wyszło pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. próbowałam tofu, mi też nie posmakowało, ale wszystko kwestia dodatku pewnie ;) przepis zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Skąd ty bierzesz te pomysły? :D Tofu i owsianka brzmi intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  24. lubię tofu, choć jest to chyba jeden z produktów, które trzeba nieco oswoić i przystosować do własnych upodobań, Twoja wersja jest kusząca:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. ten przepis jest taki genialny w swojej prostocie! leży u mnie tofu w lodówce i już chyba mam pomysł, jak je wykorzystam. (;

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo ciekawe bo jadlam tylko smazone tofu... skorzystam z przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  27. nie jadłam nigdy tofu, ciekawa jestem smaku! a miseczka smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Tofu? Nie słyszałam, ani nie jadłam, ale smaku jestem baardzo ciekawa :)
    Świetna miseczka pełna samych pysznych rzeczy.. (:

    OdpowiedzUsuń
  29. no ja tofu nigdy nie jadłam więc się nie wypowiem.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale smaczna kompozycja, dodatek tofu bardzo mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzięki Tobie odkrywam, jak wielu jeszcze smaków nie próbowałam - dołączam tofu do takiej listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. mam ochotę na tofu ...muszę je w koncu kupić. Polecicie jakieś konkretne tofu ? jakaś firma dobra?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam Polsoji, a nigdy nie jadłam innego, więc może też posłucham ewentualnych rekomendacji... :)

      Usuń
  33. no cóż mnie tofu też nigdy nie powaliło na kolana, ale krem waniliowy brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Mmm krem tofu z wanilią! Oh to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawe połączenie smakowe. Nigdy nie jadłam tofu ale na słodko bym chętnie wypróbowała. I ta figurka kotka jest urocza - bardzo takie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  36. będzie wpis z okazji środy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie miałam czasu na zdjęcia. Mogłabym tylko napisać, co jadłam, ale to chyba nie jest ciekawe...? ;)

      Usuń
  37. Tofu wzbudza we mnie wstręt ;P wolę przepisy bez tofu ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Właśnie, ciągle się zastanawiam czy próbować tofu. Żeby nie było, że kupię, nie posmakuje mi i co z tym zrobię? Ale chyba się w końcu skuszę. O, jagody goji, widziałam niedawno w sklepie i również rozważam zakup :-)
    Kicia za miseczką ma chyba ochotę na Twoje śniadanie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  39. nie mam nic przeciwko tofu, ale nie wiem, co z nim robić..:)

    OdpowiedzUsuń
  40. ciekawy tem kremik ;) owsianka pewnie smaczna <3

    OdpowiedzUsuń
  41. oj pyszna musi być ta owsianka....

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie przepadam za mlekiem i zupami mlecznymi ale kotek jest słodki:)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.