11.20.2012

127. Tuesday / nr. 2 - ciasto-pudding z kaszy manny


ciasto-pudding z kaszy manny z Crunchy Naturalnym, musli błonnikowym, jabłkiem i kakao, kawa
semolina pudding cake with crunchy, muesli, apple and cocoa, coffee

Wczoraj doszła do mnie wygrana w konkursie na przepis na ciasto francuskie. Oto, co otrzymałam - Dania Zabawne, Lody, a także foremki. Bardzo ucieszył mnie ten prezent. Jesień czy zima to raczej nie czas na lody, jednak Zabawne Dania i foremki to tartaletek na pewno już wkrótce mi się przydadzą. Tymczasem dziś zostawiam Was z kolejną śniadaniową propozycją na ciasto a'la pudding z kaszy manny. Idealnie zbite (tak zbite, że nie mogłam nic poradzić na niesymetryczne odbcie na cieście ;). Gorąco polecam!


 
/1 porcja/
- 1/3 szklanki kaszy manny
- 1 szklanka mleka
- 1 łyżka cukru trzcinowego.
- jabłko

Mleko zagotować z cukrem. Do gotującego mleka wsypać kaszę i mieszać by nie zrobiły się grudki (można spróbować i dosypać cukru gdyby była za mało słodka). Masa powinna mieć konsystencję gęstego budyniu, ale też nie takiej zupełnie stałej masy. Gdyby kasza wyszła zbyt zwarta można dolać trochę mleka i ponownie wymieszać. Na dno tortownicy wysypać kawałki jabłka, musli i granolę. Następnie do formy przełożyć lekko przestudzoną kaszę i wyrównać wierzch. Wstawić do lodówki do schłodzenia na 15-20 minut.

58 komentarzy:

  1. mniam , smakowicie to ciacho wygląda , zjadłabym ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, ten przepis jest arcygenialny! Robiłam dotychczas podobny pudding, ale bez spodu z musli. Muszę wypróbować ten sposób :)

    Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowita wersja ciasta, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. o, przyszły książki! :) ciekawa jestem tej "Zabawne dania" :)
    a pudding wyszedł pierwsza klasa :) spód z jabłek i musli, świetny pomysł :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zostawiasz mi wyboru - przebiegnę się wreszcie po mannę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza manna w wydaniu puddingowym to najlepsza wersja na śniadanie :-)
    Już nie mogę doczekać się Twojego wykorzystania tych tartaletek.

    OdpowiedzUsuń
  7. oo, manna w takim wydaniu chyba by mi smakowała, bo jest taka gęsta i zbita, a nie rzadka zupka:D

    OdpowiedzUsuń
  8. jak dla mnie to jest gotowana manna, czyli nic odkrywczego w tej akcji, w której miało nie być zwykłej gotowanej manny. jest po prostu gęsta i schlodzona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam pytanie: czy jesz sernik, czy zwykły twaróg zmiksowany z jajkiem, cukrem i masłem? ;)
      Kaszy jest więcej niż normalnie się daje, nie sądzę, żebyś na spód miski kładł/kładła musli i jabłko, i żebyś miała na co dzień taką formę kaszy. ;) Zresztą, czytanie ze zrozumieniem: ciasto-PUDDING.

      Usuń
    2. zjedzmy kaszę na surowo, może wtedy zadowolimy anonima, może to będzie dla niej/niego odkrywcze ... :D

      Usuń
  9. u mnie tak często wygląda zwykła manna, gdy dodam za mało mleka :D Ale wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie w takim wydaniu kaszka bardziej do mnie przemawia:)) świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję wygranej! A pudding? Cudowny. Jak zwykle zresztą. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mogłabym jes manna coddziennie i pod każda postacią, więc bardzo mi się twoja propozycja podoba.

    OdpowiedzUsuń
  13. pycha!
    nie mogę doczekać się kolejnych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm ale smakowite:) sama bym chętnie sobie dogodziła taką pysznością:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Intrygująca kompozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Teraz nie zmieszczę, ale potem bym zjadła;P

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję wygranej ;) a co do ciasta-pudding z kaszy manny... wygląda tak leciutko, podniebnie wręcz ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej :) Wiem, ze trochę już późno ale nominowałam się do libster blog. Jeżeli tylko masz ochotę odpowiedz na pytania. Mam nadzieje, ze nie są bardzo straszne. http://poziomkowyelinownik.blogspot.com/2012/11/libster-blog-2.html#comments

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoje śniadanie wygląda jak cudowny, pyszny deser. Miło jest zacząć dzień z takim pysznym śniadaniem :)
    I gratuluję wygranej ! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa propozycja ;) no i gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. czego Wy z Magdą to nie wymyślicie ! :) super śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  22. jak dla mnie - to wspaniały deser na każdą porę dnia / niekoniecznie tylko na śniadanie :) /

    OdpowiedzUsuń
  23. ciekawy pomysł. no i gratuluję wygranej, bo nagrody faktycznie bardzo fajne :D

    OdpowiedzUsuń
  24. I kolejna ciekawa mannowa propozycja :) Gratuluję wygranej, chyba masz szczęście w konkursach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie - do czasu, kiedy założyłam bloga, rzadko kiedy coś wygrywałam ;)

      Usuń
  25. Twoje śniadania są po prostu boskie <3

    OdpowiedzUsuń
  26. fajny ten pomysł, już wiem jak przełamać rutynową owsiankę :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Pyszna kompozycja, zjadłabym nawet na obiad nie widząc w tym żadnej różnicy. W sumie na deser i kolację też poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratulacje!!:)

    Nie wiem czy bardziej bym chciała zjeść takie śniadanie czy słodki deser albo podwieczorek!

    OdpowiedzUsuń
  29. Gratuluję wygranej! :)
    świetnie podany pudding, musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  30. brzmi bardzo ciekawie, trochę jak taka manna śniadaniowa tylko na zimno;)
    podoba mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. zachęcam do eksperymentów - ciasto-pudding utwierdza mnie w przekonaniu, że genialnie Ci wychodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. kochana i pomysłowa whiness!

    OdpowiedzUsuń
  33. uwielbiam puddingi ♥
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  34. ale pysznie i zdrowo wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ale pyszności :) gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  36. chciałabym miec taką siostrę lub przyjaciólkę jak Ty;p boskie jest to wszystko co przyrządzasz;)

    OdpowiedzUsuń
  37. świetny i smakowity pomysł :) przepysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  38. Wygląda przepysznie :)
    Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  39. "Lody" to ja jadłabym cały rok :D Domowe, rzecz jasna ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Właśnie idę zrobić ten pudding - bedzie na jutro na sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Muszę zrobić ten pudding!

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.