2.13.2013

213. Wednesday / makowy pudding z manny i Liebster Blog Awards


  pudding z kaszy manny z makiem, kandyzowaną skórką cytrynową, musli i dżemem truskawkowym
semolina pudding with poppy seeds,  candiec lemon peel, muesli and strawberry jam

Trzymajcie za mnie dziś kciuki. 

Po rozwinięciu wpisu ukaże się długi tag. :) Ciekawych zapraszam do zaglądania.

Tymczasem przepis. 

/1 porcja/
- 2 łyżki kaszy manny
- 250ml mleka
- 2 łyżki maku
- 2 łyżki skórki kandyzowanej z cytryny
- 1 łyżeczka miodu
- kawałek jabłka
- cynamon

Kaszę manną gotujemy z mlekiem, pod koniec dodajemy mak, skórkę cytrynową, pokrojone jabłko, słodzimy miodem. Przelewamy kaszę do miseczki i wstawiamy na noc do lodówki.



Liebster. Bardzo dziękuję Domce, Jey i Blaithin za nominację do zabawy.

1. Rzecz, którą zrobiłaś i więcej nie powtórzysz. ?
Cieszę się, że nie ma paragrafu mówiącego, że muszę odpowiedzieć na to pytanie :)
2. Jak postrzegasz siebie. ?
Jako upartą, ambitną, dosyć ekstrawagancką. Czasem trudno mnie  zrozumieć,  mam też wiele wad i moje zachowanie bywa irracjonalne, jednak widzę siebie jako kogoś, kto całe życie stara się być lepszym.
3. Twoje plany na przyszłość. ?
Zdanie za kilka miesięcy certyfikatu, wyjazd na uniwersytet do Anglii, zrealizowanie kilku marzeń... i skupienie się na kolejnych.
4. Co sprawia Ci najwięcej radości.?
Podążanie obraną przez siebie życiową ścieżką.
5. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia.?
Bez wielu rzeczy... Aż nie chcę ich wymieniać.
6. Czego za nic w świecie nie zrobiłabyś.?
Wiele jest takich rzeczy.
7. Opisz swój styl ubierania się.
Nie identyfikuję się z żadną subkulturą, noszę to, na co mam ochotę. Zwykle są to czarne ubrania. Lubię masywne buty i obiektywnie mówiąc, podpięłabym się pod gotów, nie przeszkadza mi to jednak w ubieraniu się w kolorowe dresy, kiedy mam na to ochotę.
8. Przedmioty ścisłe czy humanistyczne.?
Humanistyczne.
9. Najlepszy prezent urodzinowy?
Od serca.
10. Ulubiony zwierzak.?
Kot.
11. Co najbardziej denerwuje Cię u innych. ?
Niesłowność, nietolerancja, szeroko pojęte chamstwo.

1. Dlaczego zdecydowałaś się prowadzić bloga?
Odpowiadałam już na podobne pytanie i odpowiedź powtórzę: zadecydowała chęć wrócenia do wielu zdrowych nawyków, eksperymentowania ze smakami, pokonania nudy i, ogólnikowo - popracowania nad swoim odżywianiem.
2. Czy blog zmienił coś w Twoim życiu?
Tak. Poznałam kilka wspaniałych osób, jestem bardziej zorganizowana, poznałam wiele nowych smaków i mogę powiedzieć, że odżywiam się o wiele zdrowiej, niż wcześniej.
3. Twój ulubiony film?
Na stałe - chyba takiego nie mam, jednak jednym z tych, który zapisał mi się w pamięci, jest "Tlen".
4. Kto jest Twoim największym autorytetem?
Odpowiedź kryje się za moją sferą prywatności. :)
5. Co sprawia Ci największą przyjemność?
Chyba rozmowa z bliską osobą w miłym otoczeniu.
6. Czego nigdy byś nie zjadła?
Dżdżownic, ozorów i tego typu paskudztw.
7. Twój pomysł na idealne popołudnie?
Idealne to idealne, a więc... Chłopak pod ręką, pokoncertowe spotkanie z ulubionym muzykiem, dobra kawa i wieczorne oglądanie filmów w dobrym towarzystwie.
8. Czy potrafisz wyobrazić sobie siebie za 15 lat?
Tak. Zakładam, że albo nie będę już żyć, albo osiągnę sukces.
9. Co jest ważniejsze: szczęście czy pieniądze?
Jedno nie wyklucza drugiego. ;) Pieniądze nie są najważniejsze, ale mieszczą się w definicji szczęścia.
10. Ulubione śniadanie?
Placki albo owsianka.
11. Co najbardziej chciałabyś zmienić w sobie samej?

1. Jaka jest Twoja definicja szczęścia?
 Bycie spełnionym. Spełnione marzenia.
2. Jaką umiejętność najbardziej chciałabyś posiąść (nawet z tych, które wydają się niemożliwe)?
 Możliwość posiadania wszystkich możliwych umiejętności ;)
3. Jakie jest Twoje ulubione miejsce na ziemi, gdzie mogłabyś przebywać non stop?
Jeszcze w nim nie jestem.
4. Uznam się za spełnioną osobę, wtedy, gdy...? 
Spełnię swoje marzenia i cele, coś mi się uda.
5. Gdybyś mogła poznać jedną sławną osobę, kto by to był?
Brian Hugh Warner. 
6. Czym pachnie wiosna i lato?
Wiosna świeżością. Lato? Dla mnie nie pachnie. Nie przepadam za gorącem i duchotą. 
7. Czym pachnie jesień i zima?
Zima pachnie mrozem i dymem z komina. Lubię ten zapach. Jesień nie pachnie sama z siebie. W kuchni czasem czuć cynamon. 
8. Za czym z dzieciństwa tęsknisz najbardziej?
Chyba za naszym ogrodem. Rodziną.
9. Jaki kulinarny sprzęt najbardziej chciałabyś mieć?
Wielki, nowoczesny ekspres do kawy.
10. Twoje niezawodne, ulubione składniki na obiad to...?
Makaron i sery.
11. Twoje niezawodne, ulubione składniki śniadania to...?
Kawa, mleko.

Nie wiem, kogo mam tagować, żeby nie zalać go setką pytań. Może po prostu jeśli ktoś chce odpowiadać, niech czuje się przeze mnie do tego zachęconym.

54 komentarze:

  1. muszę w końcu zrobić sobie manne, bo ta Twoja wyglada pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić taki pudding. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczny pudding :3
    trzymam kciuki ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. oo.. uniwersytet w Anglii? Ambitnie:) powodzenia!
    Pyszna ta manna z makiem-oh..;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ładniutko wygląda Twoje śniadanie, mniam ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. trzymam kciuki w takim razie:*
    genialny jest ten pudding! uwielbiam mak, za manną też ostatnio bardzo przepadam, więc nie pozostaje mi nic innego, jak tylko zrobic sobie takie cudo:D

    OdpowiedzUsuń
  7. przepis do zrobienia jak się trochę ociepli :D
    pominęłaś pytanie 11 w drugim tagu, chyba że zostawiłaś je bez odpowiedzi to wybacz czepialstwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. pudding musi być bardzo smaczny:) apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. mm puddingi z manny , po prostu sama pyszność ! i to z makiem <3

    OdpowiedzUsuń
  10. mak, super na takie zimowe dni:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tagują Cię i tagują widzę ;D
    Trzymam kciuki, mocno!

    OdpowiedzUsuń
  12. fajnie móc poczytać Twoje odpowiedzi :)

    śniadanie mega :) mak mi przypomniał znów to, że w grudniu w czasie świąt jadłam go na tony... :P

    OdpowiedzUsuń
  13. wczoraj wieczorem leżałam i nagle poczułam ogromną ochotę na kasze manne

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzymam kciuki za plany! No i pyszna manna... Muszę w końcu przywieźć z Polski.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zjadłabym taki śniadanko, bo jeszcze jestem przed ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Trzymam mocno kciuki!:)

    Manna jednym słowem - idealna:)

    OdpowiedzUsuń
  17. te Twoje śniadania wyglądają tak, że mam się ochotę do Ciebie wprosić w jakiś poranek ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile pytań! ;-))
    A śniadanie pycha, wygląda apetycznie - jak zawsze zresztą.

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja nie lubię puddingu z manny ;P

    OdpowiedzUsuń
  20. miseczką z taka zawartością bym sie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
  21. wow ile pytan ...
    duzo sie o Tobie dowiedzialam :)))
    pozdrawiam a sniadanko jak zawsze wspaniale:)pa

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszło Ci idealnie to śniadanie, zresztą jak zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Apetyczne i ślicznie podane!

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo pysznie i przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Trzymam! Apetycznie wygląda ten makowy pudding :)

    OdpowiedzUsuń
  26. 2 tag, 7 odpowiedź.
    Powiem szczerze- nie ma nic lepszego!.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniam, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Makowy pudding z kaszy manny, jeden z moich ulubionych. Już dawno nie jadłam..

    OdpowiedzUsuń
  29. znowu nawał Liebster się zrobił. Fajne pytania, ale dla tych co mają dużo czasu;)

    OdpowiedzUsuń
  30. makowy pudding wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda pysznie :) W weekend koniecznie muszę przygotować sobie kaszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mm, pyszne śniadanie :)
    Masz plany wyjechać do Anglii, czy na pewno tam jedziesz? :) Strasznie lubię to państwo, też chciałabym je kiedyś odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  33. mmmm, ooddawaj śniadanko!

    maile już działają. odpiszę jak tylko wygrzebię się spod sterty książek:((

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakie pyszności:) Mak najbardziej lubię w makowcach, ale pewnie dlatego ,że nigdy nie próbowałam go puddingu :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Puddingi z manny uwielbiam! Dawno nie jadłam, do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jaki certyfikat zdajesz? :) Ja nie jadłam puddingu z manny, musiał być smaczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. uwielbiam połączenie maku i kandyzowanej skórki ;d

    OdpowiedzUsuń
  38. Miło :) Ja mam podobne zdanie co do ryżu. Przestawiłam się na ciemne pieczywo, makarony i dodaje do wypieków razową mąkę, ale ryż biały jest niezastąpiony :) Nie można rezygnować ze wszystkiego co się lubi!

    Zawsze chciałam dodać mak do swojej śniadaniowej owsianki, czy kaszy :) W jakiej "formie" go kupujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję zwykły czarny mak, ale częściej używam masy makowej, która świetnie sprawdza się do wszelkich kasz i owsianek :)

      Usuń
  39. Mniam.. niedługo na śniadaniowym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wygląda bardzo kusząco :) I ten kokos <3

    OdpowiedzUsuń
  41. u Ciebie zawsze tak apetycznie *___*

    aaa, a rogalik już do Ciebie leci! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. pudding z makiem to świetny pomysł. Takie niby nic, a fajnie strzela w zębach :-)

    OdpowiedzUsuń
  43. i jak poszło? :) kciuki były! Fajny pudding! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.