7.13.2013

Placuszki z mascarpone

placuszki mascarpone z jagodami i malinami
mascarpone pancakes with blueberries and raspberries

Krótki sen, wystarczający wypoczynek.
Najbardziej kremowe pancakes. Idealne na śniadanie, na słodki obiad, na kolację. Cudownie rozpływające się w ustach, delikatne. Tak jak i sam serek mascarpone, który tylko czeka na odpowiednie składniki, by oczarować swym smakiem. 

/1 porcja/

- 60g szklanki mąki żytniej
- 60g mascarpone
- 1/4 szklanki mleka
- 2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 1 łyżeczka syropu z agawy

Miksujemy wszystkie składniki do uzyskania jednolitej konsystencji. Wykładamy placuszki na rozgrzaną patelnię i smażymy na  z obydwu stron do zarumienienia. 

40 komentarzy:

  1. kremowe? Mniaaaam! Narobisz zawsze ochoty z rana <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa ich smaku, w sumie to chyba nigdy nie jadłam mascarpone :D Wyglądają niesamowicie delikatnie i do tego masz malinki <3 Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest baaardzo kremowe i smaczne zarówno na słodko, jak i wytrawnie. Zresztą, jeśli jadłaś kiedyś tiramisu, to wiesz, jak smakuje, bo to deser na jego bazie :)

      Usuń
    2. I tu cię zaskoczę, tiramisu też nie jadłam :D Jakoś kiedyś wogóle mnie do ciast nie ciągnęło, jedyne co jadłam to karpatkę, blok czekoladowy i szarlotkę. Ale niedługo kupię to spróbuję tego mascarpone. (:

      Usuń
    3. O, to faktycznie, musisz nadrobić! Mam nadzieję, że Ci zasmakuje. Jeżeli pokusisz się o spróbowanie go także w wersji wytrawnej, polecam w połączeniu z piersią z kurczaka i makaronem, ewentualnie szpinakiem i makaronem - to moje ulubione obiadowe propozycje. :)

      Usuń
  3. ale ładnie jagódki z malinami się razem komponują :) z mascarpone muszą być faktycznie kremowe i takie dalikatne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam te z mascarpone:D smakowały? śliczne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale ładnie prezentują się na talerzu :) ciekawa jestem ich smaku, skoro lubię nalesniki z nadzieniem z mascarpone, placki pewnie jeszcze bardziej będą mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam mascarpone, wszystko z jego dodatkiem od razu nabiera tej wyjątkowej "kremowości" :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ... i z najlepszymi owocami lata :) musiały pysznie smakować! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. już sobie wyobrażam jakie były idealnie kremowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam! Ja właśnie staże i będę jeść z nutella! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiały być bardzo delikatne i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kromowe ? To mi wystarczy :D

    Nominowałam Cię do Liebster Blog, więc jak odpowiesz będzie mi bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. śniadanko pyszne! kremowe najlepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszą być niesamowicie kremowe! Ricotta hotcakes to moje ulubione placuszki, ale te musiały być jeszcze lepsze. Do wypróbowania! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. A i tak wszystkie twoje placuszki wyglądają na takie delikatne i puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jedne z moich ulubionych placków! Śliczne ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  16. 'krótki sen'? czyli jednak rower nie dał wycisku? :p
    dobrze się tak szybko zregenerować!
    Ja właśnie wstałam (o 10 o.O) i ciągle nie mogę dojść do siebie.. >.<

    OdpowiedzUsuń
  17. Twój organizm zaadaptował się do warunków podróżniczych:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda to rewelacyjnie przepysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  19. dobry pomysł! a nie smakowały trochę zbyt tłusto?

    OdpowiedzUsuń
  20. Placuszki, pankejki , naleśniki - kocham wszystkie! :D
    Fajnie wyglądają, fajnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  21. pyszne na śniadanko lub kolacje mniam:))
    !
    Dziękuję za udział w Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń
  22. słowo mascarpone zazwyczaj wiąże się z czymś wyjątkowo pysznym! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. mmm kremowe i delikatne, to dla mnie -uwielbiam takie !! zapisuję ;D
    miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  24. Jejjjjj, wyglądają bajkowo!

    OdpowiedzUsuń
  25. Anitaaa! następnym razem to wpadaj do mnie :> gdy widzę Twoje specjały i dania to aż żałuję, że nie mam Ciebie tu obok, na wyciągnięcie ręki :*

    <3

    OdpowiedzUsuń
  26. takich jeszcze nie jadłam :) ale poczekam aż kiedyś nadarzy się okazja i mi je zrobisz :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję. :) Dłuuuuga droga przede mną, bo aż....20 kg. :x
    Ale uda mi się! A blogowanie tutaj dodatkowo mi pomaga. :)
    Twoje pancakes jak zwykle kuszące. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. pysznie śniadanie! Z mascarpone podoba mi się pomysł, będę musiała na drugi raz wykorzystać bo jestem ciekawa jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  29. malin u mnie ostatnio pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mniam.

    Usmażyłam sobie owocki do tego i mi taka mini marmolada wyszła i w połączeniu z placuszkami - pychotka :)

    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.