9.30.2013

Cukiniowa owsianka i mleko migdałowe

 czekoladowa cukiniowa owsianka na mleku migdałowym z ricottą i figami
chocolate zucchini oatmeal with almond milk, ricotta and figs

Figi, ricotta i mleko migdałowe to niewątpliwie smakowite połączenie, a mleko migdałowe zrobione samemu smakuje lepiej niż kupne. Zapisuję je w pamięci jako jedne z ciekawszych kulinarnych doświadczeń i tym samym zaczynam nowy tydzień. Z ulubioną owsianką.

/1 porcja/
- 4 łyżki płatków owsianych
- 1 szklanka dowolnego mleka
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżeczka syropu z agawy
- 1 łyżka syropu karmelowego*
- 1/3 średniej cukinii (ok. 100g)

Mleko mieszamy i podgrzewamy z syropem z agawy i kakao. Kiedy będzie się gotować, wsypujemy płatki owsiane oraz startą na tarce, odciśniętą z nadmiaru soku cukinię. Kiedy całość nabierze odpowiedniej, gęstej konsystencji, dodajemy łyżkę sosu karmelowego, trzymamy chwilę na gazie, a następnie przelewamy do miseczki. Na noc zostawiamy w lodówce - na zimno smakuje najlepiej.
*można pominąć


/ok. 1l mleka/

- 1 szklanka migdałów
- 4 szklanki wody + woda do zalania migdałów
- 1 łyżeczka syropu z agawy

Migdały zalewamy wodą i odstawiamy na 8 godzin. Po wyznaczonym czasie odlewamy wodę i płuczemy migdały. Następnie z dodatkiem 4 szklanek wody miksujemy je w blenderze, dodajemy syrop z agawy i mieszamy. Durszlak lub sitko wykładamy gazą, przelewamy przez nią płyn i dokładnie odciskamy migdałową papkę. Przelewamy do butelki. Mleko może stać w lodówce 3-4 dni.

31 komentarzy:

  1. Pyszności od rana! To mleko musi być super. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś mam zachowany sposób na mleko migdałowe, ale jakoś nigdy nie mogłam się za nie zabrać. Twoja opinia na jego temat jest bardzo motywująca

    OdpowiedzUsuń
  3. też jest to mój ostatni poniedziałek, echhhh :(
    Ale mleko migdałowe sama zrobiłaś? Wow, super :) Musi być nieziemskie :)
    Cała owsianka wygląda zbyt apetycznie, nie mogę na niej długo zawiesić oka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero co sierpień się skończył, a Ty już wypatrujesz kolejnego? Każdy z nas ma swoje cele, marzenia, terminy, do których gonimy, ale nie warto tak się na nie patrzeć, warto się rozglądać na boki podczas takiej wędrówki, może nas ominąć cała masa fantastycznych chwil, smaków, wydarzeń, smutków, śmiechu... a sierpień przecież i tak przyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powiedziałam, że nie widzę niczego poza sierpniem. Napisałam o cieszeniu się jesienią i wiem, że jest wiele pięknych chwil w tym roku, których nie zamierzam zlekceważyć. Choćby te osiemnaste urodziny, choćby te codziennie rozmowy z najbliższymi mi osobami. :) Trzeźwo myślisz, ale w tym wypadku i ja to robię. Momentami jednak myślę o tej przyszłości. Może to też pomaga mi bardziej docenić to, co mam teraz, tak jakby nacieszyć się tym, co jest dobre w obecnej sytuacji.

      Usuń
  5. Nominowałam Cię do LB ;)
    Inspirowałam się dziś twoim przepisem na ciasto marchewkowe- pyszne wyszło ;D

    A mleko migdałowe piłam kupne i może dlatego mi nie podpasowało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis ;) Koniecznie muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie fig i ricotty próbowałam na kanapkach i rzeczywiście bomba :D W owsiance musiało być przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  8. mi kupne mleko migdałowe nie za bardzo smakuje. jakiś czas temu zrobiłam sama i wypiłam szybciej niż je robiłam :) chyba pora je powtórzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja mleka migdałowego jeszcze nie piłam i bardzo jestem ciekawa, jak smakuje.
    Figi, moje figi<3

    OdpowiedzUsuń
  10. przepis zachowam i na pewno wypróbuję jak tylko będzie okazja :))
    na przykład przy okazji robienia takiej wypasionej owsianki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja po pierwszym dniu na uczelni też modlę się już o wakacje :) Owsianka wygląda cudownie! Nie próbowałam mleka migdałowego domowej roboty, ale może kiedyś sobie zrobię, bo te kupne nie za bardzo mi przypadło do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, według mnie jest różnica smaku między kupnym a domowym. :)

      Usuń
  12. domowe mleko migdałowe! zrobię, z twojego przepisu nie może się nie udać ;) kupne mi nie podeszło, dlatego chętnie spróbuję domową wersję :)
    czekoladowa cukiniowa owsianka - nic dodać nic ująć, jedna z najlepszych, które odkryłam dzięki tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o, mleko migdałowe :) Ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Owsianka na tym mleku musiała być genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bo domowe mleko to jest to! Migdałowe i kokosowe to już u mnie prawie że codzienność ;)
    I śliczna miseczka! Z home&you?

    OdpowiedzUsuń
  16. figa i ricotta łączą się w idealny sposób :) mleko migdałowe również mnie skusiło ;>

    OdpowiedzUsuń
  17. To mleko migdalowe omom ! a owsianka to juz w ogóle <3

    OdpowiedzUsuń
  18. to musiało być pyszne! *__* robiłam już kiedyś to mleko migdałowe i było genialne<3

    OdpowiedzUsuń
  19. Domowe mleko migdałowe- też planowałam, może kiedyś zrobię :) Wygląda przepysznie :) Uwielbiam tą miseczkę!
    Optymizm- tak trzymać :) Już niedługo wakacje! ;) Pamiętam jak cieszyłam się, że mam jeszcze miesiąc, tyle wolnego- zleciał chyba najszybciej..

    OdpowiedzUsuń
  20. przyślij mi butelkę takiego, błagam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak tylko znajdę czas to zrobię mleko migdałowe, akurat mam migdały w domu :) Nigdzie nie mogłam go kupić, ale jak można je zrobić to po co kupować :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Śniadanie zachęca, uwielbiam owsianki - zwłaszcza jesienią i zimą. Idealne ciepłe, rozgrzewające, dające kopa śniadanie :) Też myślę o wakacjach, choć mnie motywuje myśl, że minął już miesiąc i czekam chociażby do maja, w którym już praktycznie za dużo robić nie będę w szkole, ale teraz chcę dać z siebie 120%, by potem odpocząć ze świadomością, że jest po czym.

    OdpowiedzUsuń
  23. fajny ten przepis na mleko! muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.