11.15.2013

Sernik z kaszy manny

sernik z kaszy manny
 serniczek z kaszy manny z kandyzowanym mango i gruszką
semolina cheesecake with candied mango and pear
sernik z kaszy manny

sernik z kaszy manny


sernik z kaszy mannyŚniadanie, do którego musiałam w końcu powrócić. Robiłam je po raz pierwszy dawno temu. Odkopuję przepis, zmieniam dodatki i ponownie zachwycam się smakiem.


Doczekałam się też piątku. Dzisiaj tylko kilka godzin czeka mnie od pakowania, sprawdzania zawartości walizki i wyczekiwania, już tylko wyczekiwania na sobotni poranek. Sobota zacznie się wcześnie, ale mam przeczucie, że nie zakończy analogicznie wczesnym wieczorem. To będzie długi dzień. To będą wspaniale długie cztery dni. 

/1 porcja/
- 40g kaszy manny
- 125g twarożku
- 200ml mleka
sernik z kaszy manny- 1 jajko
- 1 łyżeczka syropu z agawy
- 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Kaszę manną gotujemy na mleku z dodatkiem ekstraktu z wanilii i syropu z agawy. Kiedy kasza zgęstnieje, zdejmujemy ją z gazu i odstawiamy do ostudzenia. Następnie dodajemy twarożek oraz jajko i dokładnie łączymy wszystkie składniki mikserem lub łyżką. Na sam koniec dodajemy odrobinę kandyzowanego mango. Masę przekładamy do zwilżonego ceramicznego naczynia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180*C. Pieczemy 25 minut. Studzimy i jemy od razu bądź wkładamy na noc do lodówki. Osobiście polecam drugą wersję.


36 komentarzy:

  1. hhmm.. a gruszka dodatek, czy też jakoś wciepujemy do ciasta?
    Mmm..! Zapisuję, zapisuję ;D Będzie robione na peeewno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota, wygląda mega zdrowo :)
    Normalnie nie przepadam za Placebo, ale tę piosnkę lubię. Pasuje do takiej pogody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, te Twoje pyszne dodatki do śniadań.. kandyzowane mango brzmi obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie u ciebie jak zawsze :D
    Dziś znów robiłam śniadanie dzięki twojej inspiracji :]

    Nominowałam Cię do Liebster Blog. Zapraszam do zabawy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja coś czuję, że mój piątek skończy się później niż zacznie Twoja sobota ;) a serniczek z kasza manną brzmi przyjemnie, oj tak!

    OdpowiedzUsuń
  6. ta gruszka jak z mojego drzewka, dosłownie. aż mi się za domem tęskni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to i mi tęskno, chociaż jeszcze nie widziałam Twojego domu :)

      Usuń
  7. Z manny to jeszcze nie robiłam, a serniki kocham!

    OdpowiedzUsuń
  8. otulające śniadanie, tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zazdroszczę tego wyczekiwania i wspaniałego weekendu :)
    Ale bym zjadła ten serniczek

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie odkopywane przepisy, bo za każdym razem na nowo zaskakują.

    OdpowiedzUsuń
  11. A Ty znowu gdzieś jedziesz?! Winn ciągle w drodze :)
    Taki serniczek chętnie spróbuję, bo akurat takiego jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O, wymiękam i chcę kawałek :)
    Miłego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś czuję, że wspaniałe cztery dni znajdą jakieś odzwierciedlenie w postach na blogu, jestem ciekawa co też nam pokażesz.... (-cie)^ :-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ah, jesteś mistrzynią serniczków :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Musiał być pyszny, jak wszystkie zresztą serniczki..:) Jak Ty to robisz, że rano masz czas na wypieki?..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież wyraźnie napisałam, że robiłam go wieczorem :P

      Usuń
    2. Ale te wszystkie ciasta itp. zdążasz zrobić rano..? :)

      Usuń
    3. Robię je, jak mam zajęcia na 10, 11 albo w ogóle w wolne.
      A czemu pytasz?

      Usuń
    4. Aa, to spoko:)
      Tak się zastanawiam, bo często widuję jakieś wypieki na różnych blogach publikowane wcześnie rano i zastanawiam się, jak znaleźć na to czas i chęci. Tak, z ciekawości :)

      Usuń
  16. ooo jedna z moich ulubionych (i pierwszych) piosenek jakie poznałam od Placebo. jeszcze za czasów gimnazjum - pamiętam jak mama kupiła mi bilet na ich koncert, to dopiero było przeżycie! pewnie tak publicznie mi tu nie odpiszesz (jakby co zapraszam na maila) ale gdzie się wybierasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jadłam już owsiany serniczek i jaglany, ale jeszcze nie ten z manny. zdecydowanie muszę się za niego zabrać, a twój jak zawsze wygląda niezwykle kusząco :)
    jestem ciekawa kolejnych postów ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Serniczka z manny to jaj jeszcze nie jadłam, ale pomysł ciekawy :D Zapisuję!
    Życzę Ci udanych czterech dni :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ach, poranne wypieki <3 fajnie połączyłaś smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoje serniczki przebijaja wszystko inne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Manna, ser, kawa, śniadanie - piękny komplet:)

    OdpowiedzUsuń
  22. oby było tak, jak piszesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ach, jaki piękny. I kandyzowane mango! Muszę spróbować sobie takiego specyfiku; D

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham wszelkiego rodzaju wypieki, ale sernika z kaszy manny jeszcze nie jadłam. Nie wątpię, że był wyśmienity :)

    OdpowiedzUsuń
  25. czy na diecie dozwolone na śniadanie czy kolacje?

    OdpowiedzUsuń
  26. czy na diecie dozwolone? na kolację czy śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak! :) Pomyśl sama: kasza manna, mleko i twarożek, czyli nabiał - może być chudy albo półtłusty, więc zdrowy i bogaty w białko - do tego jajko, czyli źródło witamin, a także wspomnianego już białka. Według mnie pasuje zarówno na śniadanie, jak i kolację. Niektórzy powiedzieliby, że na śniadanie bardziej, ale ja nie jestem zwolenniczką teorii o przewadze białkowych kolacji nad normalnymi :) Także polecam!

      Usuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.