8.15.2014

Pancakes z serka capri / Capri coconut pancakes

pancakes z jagodami
dietetyczne placuszki z capri

Mieliście już okazję poznać cudowny smak serka capri? Jeśli nie - czas najwyższy! Ja sama po raz pierwszy wypróbowałam go stosunkowo niedawno - kilka lat temu podczas wizyty u cioci, która okazała się jego wielką miłośniczką. I jak u cioci każdego ranka mogłam liczyć na bagietkę z serkiem capri i pomidorem, tak po powrocie do domu następnego dnia wybrałam się na poszukiwania owego przysmaku w okolicznym sklepie. Znalazłam, a już wkrótce przekonałam się, że capri smakuje nie tylko na słono, ale i na słodko, a tak właściwie, z powodzeniem można jeść go solo. Dla mnie najlepiej komponuje się z makaronem i szpinakiem lub brokułami, a w wersji słodkiej - z pancakes. Chociaż właściwie od kilku dni powinnam pisać: w pancakes, bo... No właśnie, te pancakes są naprawdę wspaniałe. Delikatne dzięki serkowi, z intencjonalnie kokosowym posmakiem. Niesamowitą puszystość zawdzięczają zaś mące kokosowej, która po raz kolejny mnie nie zawiodła. Swoją drogą, jogurt z mąką kokosową to od dłuższego czasu moja ulubiona kolacja. Zwłaszcza, jeśli gdzieś tam doda się syropu butterscotch. Szczerze polecam. 

/1 porcja/
placuszki z owocami- 30g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 30g mąki kokosowej*
- 1 jajko
- 1/3 szklanki mleka kokosowo-ryżowego**
- 50g serka capri
- 1 łyżeczka miodu
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-szczypta soli

Mąki, proszek do pieczenia i sól dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy jajko, mleko, miód i serek capri. Całość miksujemy za pomocą miksera do uzyskania niemal gładkiej konsystencji. Tak przygotowane ciasto odstawiamy na chwilkę. W tym czasie nagrzewamy patelnię, na której następnie smażymy z obydwu stron na średnim ogniu niewielkie placuszki. Gotowe pancakes podajemy z ulubionymi dodatkami: u mnie świeże borówki i syrop butterscotch. 
*można zastąpić w całości mąką żytnią, ryżową, pełnoziarnistą (...)
**do zastąpienia dowolnym mlekiem
placuszki z borówkami



/1 serving/
- 30g wholewheat flour
- 30g coconut flour
- 1 egg
- 1/3 cup coconut-rice milk
- 50g capri
- 1 tsp honey
- 1/2 tsp baking powder
- pinch of salt

Sift together wholewheat and coconut flour, baking powder and salt. Then, add egg, milk, capri and honey. Mix all ingredients together until combined. Lightly grease and heat a non-stick skillet. Ladle blobs of the pancake mix into the pan and cook on a medium heat until lots of bubbles rise to the top of the pancakes. Turn the pancakes over and cook for another minute or so. Serve with your favourite additions (e.g. blueberries and butterscotch syrup).

39 komentarzy:

  1. Nigdy nie widziałam, ani nie miałam okazji jeść tego serka. Wiesz może w jakim sklepie jest dostępny? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jakiś większy supermarket albo Alma, Piotr i Paweł. ;) Przynajmniej tak było, jak kupowałam go w Polsce.

      Usuń
    2. Jest powszechnie dostępny i w Lidl i w Biedronce i supermarketach. Tuż obok sera białego, okrągły.

      Usuń
  2. Ja uwielbiam ten serek zajadać z cukrem albo miodem! O albo z słodką papryką na tostach francuskich :) Placki brzmią bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bagietka z serkiem i pomidorem - uwielbiam! Pancakes również, choć jeszcze nie próbowałam takiej wersji :)


    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie miałam jeszcze okazji!
    Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. on nie smakuje coś jak ricotta?

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł z tymi placuszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. twoje zdjęcia oddają delikatność tych placuszków :)
    tego serka jeszcze nie próbowałam, jednak już wiem, że bardzo chętnie usmażę wraz z nim placki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszny z miodem na świeżej bułce, albo chlebie... chociaż robiłam też z niego kopytka zamiast z twarogu i też wyszło smacznie. chyba go na słodko jednak wolę, chociaż z pomidorem jest naprawdę niezły.

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie cudownie puszyste! aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. z serka capri jeszcze nie robiłam, ale jest to mój ulubiony serek więc pora spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam tego sera... Placki wyglądają baaardzo delikatnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają niesamowicie delikatnie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. nie robiłam, ale same zdjęcia mnie przekonują do podjęcia wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. serka nie jadłam, ale placuszki wyglądają bardzo delikatnie i kusząco! czyżby przypominały w smaku te z ricotty? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek capri nie przypomina mi ricotty. ;)

      Usuń
    2. w takim razie będę musiała spróbować i sama się przekonać jak smakuje :) bardzo dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  15. Bardzo smakowite placuszki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Akurat mam capri w domu, hmm.. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Haha, to wręcz niesamowite, ale ja robiłam placuszki z serka capri dokładnie miesiąc temu, tj. 15 lipca! Co prawda Ty zapewne zrobiłaś je wcześniej, ale się "zgrałyśmy dniami miesiąca" pod względem daty publikacji większości komentarzy :)

    To prawda, są wyjątkowo puszyste, a ten serek jest świetny! Może kiedyś je powtórzę, tym razem z mąką kokosową? Na zdjęciu wyglądają fantastycznie *-*

    Aha i zaciekawiłaś mnie tym syropem, może gdzieś uda mi się go dostać w Polsce? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wyglądają na mega delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Prezentują się bardzo delikatnie :>

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają obłędnie! Wprosiłabym się chociaż na jednego :D

    OdpowiedzUsuń
  21. serek capri ? :) myślę, że równie smaczne byłyby placki w wersji 'na słono' np. z papryką :) choć Twoje wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładnie się prezentuja ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. widziałam go w sklepach, ale jednak nigdy nie zawitał w moim domu :)
    placuszki prezentują się smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. These are so pretty! I've never heard of capri cheese but I've got to try it!

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Twoje pancakesy- wszystkie co do jednego! Kolejne do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglądają przepysznie! Kupuje serek i probuje^^
    Obserwuje i pozdrawiam:)

    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. jejku piękne są te twoje placuszki! mi jakos nie wychodzą takie idealne, ale może z czasem... :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyglądają pysznie, zjadłabym takie na sniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  29. W jakich proporcjach laczysz twarozek i mąkę żeby nie było zbyt gęste ale aby można było wyczuć kokos? Czy to jest mąka odtlusczona? Chciałabym i zamierzam się do kupna ale zawsze boję się że jej nie wykorzystam lub że kupię jakąś gorszej jakości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to jak jest za gęste, rozcienczam sobie mlekiem albo jogurtem i tak też najlepiej zrobić w razie czego. Niemniej, zwykle tak na 250g twarożku używam 30-35g mąki. Tak, moja jest odtłuszczona. Moja ulubiona firma to Tropicai. Serdecznie polecam.

      Usuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.