9.18.2015

Sezamowe omletowe placuszki z bananem

placuszki bananowe fit
 omletowe kukurydziane placuszki bananowe 
omelette alike cornstarch banana pancakes
placuszki bananowe

Przedwczoraj zaczęłam drugi - środkowy - rok studiów. Jestem naładowana pozytywną energią i chęcią działania. W tym roku dołączyłam do ekipy radia - jeśli będziecie mieli ochotę, niedługo będziecie mogli posłuchać moich audycji na Pure Fm. :) Zobaczyłam dawne twarze, spotkałam wykładowców, a już w poniedziałek dowiem się, jakimi okażą się nowi. Czuję się o wiele bardziej zorganizowana niż rok temu, a to bardzo przyjemne uczucie. Koniec końców, jestem rok starsza. Czas ucieka bardzo szybko. Dlatego też postanowiłam sobie w duchu kilka rzeczy, jedną z nich jest większa organizacja, jeśli chodzi o moje posiłki, dlatego częściej będziecie mogli zobaczyć tu moje śniadania - w końcu, jak mówiłam, będę bardziej regularna pod względem blogowania. Zamierzam bardziej przyłożyć się do swojej kariery, rozbudowywać - na szczęście i tak już pokaźne CV - dbać o swój komfort psychiczny oraz rozwój na każdym poziomie. Wszystko, żeby czuć się dobrze. Po prostu. Naprawdę cieszę się, że zaczęłam już ten rok. 

placuszki bananowe fit
No, ale przechodząc do samego przepisu... Te placuszki od pierwszego kęsa stały się moimi ulubionymi - niewymagające wielu składników, proste i błyskawiczne w przygotowaniu. Z powodzeniem zrobicie je nawet w zabiegany poranek. :) Banan, cynamon i wanilia wspaniale ze sobą współgrają. Do tego ten delikatny posmak sezamu, który sprawia, że sama mąka sezamowa jest jedną z moich ulubionych. Takie śniadanie bez dwóch zdań doda Wam energii już z samego rana. :)


placuszki bananowe fit/1 porcja/
- 2 jajka
- 20g mąki żytniej
- 10g mąki kukurydzianej
- 1 łyżeczka sezamu
- 1 łyżka mąki sezamowej
- 1 dojrzały banan (ok. 100g)
- szczypta cynamonu
- ekstrakt z wanilii/ziarna wanilii
- olej kokosowy (użyłam w spray'u)

Banana blendujemy. Sezam podprażamy przez kilka sekund na rozgrzanej patelni. Następnie dodajemy jajka, mąki, cynamon oraz kilka kropel ekstraktu z wanilii. Na samym końcu dodajemy sezam i mieszamy. Placuszki smażymy na minimalnie natłuszczonej patelni z obydwu stron do zarumienienia. Podajemy z dowolnymi dodatkami - u mnie banan i jogurt grecki o obniżonej zawartości tłuszczu. 
*polecam, gdyż zawiera tylko 6g węglowodanów, a za to aż 46g białka oraz 15g błonnika na 100g. W przypadku braku mąki sezamowej polecam zastąpić ją dodatkową łyżeczką sezamu oraz łyżeczką mąki żytniej lub mielonego lnu. 

Chcesz podglądać szybciej? Zaobserwuj mnie na Facebooku, oraz Snapchacie @anitaklich! :)

24 komentarze:

  1. Ale puchate! Lubię takie maleństwa :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. o proszę, u mnei tez dzis placuszki : )
    fajne te postanowienia, trzymam kciuki !

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię mąkę sezamową,ale akurat jestem zwolenniczką węglowodanów, a białko odchodzi na dalszy plan :D w każdym razie, obie wersje sezamowej mąki można zakupić ;) a placuszki z jej udziałem z pewnością smakują wyjątkowo!
    bardzo się cieszę czytając jak pozytywne emocje teraz Ci towarzyszą, oby tak dalej! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Sezamowe love! Ostatnio mam ogromną ochotę na wszystko, co w smaku przypomina sezam/chałwe/tahini :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie próbowałam sezamowej maki, może wystarczy zmielić krótko sezam?
    Super, że będziesz regularnie publikować, brakowało mi bardzo Twoich wpisów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, jedno z moich ulubionych połączeń: banan i sezam! To jak bananowa chałwa :D Dobrze czytać, że czujesz pozytywne zmiany w organizacji w porównaniu do zeszłego roku, krok naprzód ;) I czekam na więcej śniadań (jak już wspominałam jesteś jedną z moich pierwszych inspiracji i zawsze wchodzę tu z sentymentem). ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Placki genialne! A do tego świetnie skomponowane (jeśli tak można powiedzieć o jedzeniu :P).
    Ah, chętnie bym pożyczyła od Ciebie trochę tej organizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm świetnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. sezam z bananem? lubięęęę... a teraz po mące kukurydzianej, tak jak mówiłaś, spróbuj kukurydzy samej w sobie do słodkich dań :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno Cię posłucham! Zawsze mam włączone radio, tak że ten :P
    Booskie placki, takie na jeden dziab :D


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie pancake's

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smacznie wyglądają :) Swego czasu placuszki były nieodłącznym elementem mojego śniadania. Powodzenia na studiach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zarażasz mnie swoim optymizmem!!! Dziękuje Ci za to :*
    Cudne placuszki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka delikatność bije od tych placków! :) Wyglądają bardzo apetycznie i wiem, że takie były, bo bananowe to jedne z lepszych opcji na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miło jest czytać takie pozytywne posty :)

    Co do śniadania - uwielbiam tę mąkę, zresztą jak wszystko firmy Sukrin <3

    A migdałowa to już w ogóle niebo *-*

    A placuszki... jak zawsze wyglądają bajecznie! Banan + cynamon świetnie ze sobą współgrają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te placuszki wyglądają wybornie! Gdyby jeszcze ktoś chciał mi je zrobić xd
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Placuszki porywam, jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie biszkoptowe chodzą za mną od dawna - omlety w ogóle :) muszę tylko uzupełnić zapasy mąk i zdecydowanie z takimi pokombinuję!
    Swoją drogą zazdroszczę tego bogactwa produktów w Anglii, ja robię tu zakupy głównie przez internet, bo inaczej się to w żaden sposób nie opłaca :D

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.